Curriculum vitae
8 Years of Experience
VZDĚLÁNÍ / KVALIFIKACE
2019
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultamim. prof., neučitelská pedagogika, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
2018
Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici (SR)profesorské řízení (prof.), obor Andragogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici (SR)
2017
doplnit UniverzituMaster of Business Administration (MBA), Management vzdělávání
2011
Univerzita Konstantina Filozofa v Nitře (SR)habilitační řízení (doc.), studijní program Pedagogika Pedagogická fakulta, Univerzita Konstantina Filozofa v Nitře (SR)
2002 – 2005
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra andragogiky a personálního řízenídoktorské studium (Ph.D.)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra andragogiky
a personálního řízení; studijní program Pedagogika, studijní obor Andragogika
1996 – 2000
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Prazestudijní program Pedagogika, studijní obor Andragogika; titul: Mgr. (2000) rigorózní řízení (2001) – Katedra andragogiky a personálního řízení obor: Andragogika a personální řízení (PhDr.)
PEDAGOGICKÁ / AKADEMICKÁ PRAXE
2017 – dosud
Centrum školského managementu, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
2020 – dosud
Masarykův ústav vyšších studií, České vysoké učení technické v Praze 2005 – 2009 Katedra andragogiky a personálního řízení
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
2011 – 2012
Katedra resocializační pedagogiky, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice
2015 – 2021
Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
2008 – 2016
Centrum pro vědu, Ústav andragogických studií, Univerzita Jana Amose Komenského Praha
ZKUŠENOSTI S GARANTOVÁNÍM SO A SP NA PEDF UK:
2017 – 2018
studijní obor Školský management (bc.) a Management vzdělávání (Mgr.)
2019 – dosud
garant SP Andragogika a management vzdělávání (Mgr.)
2019 – 2022
garant programu Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů SŠ a 2. st. ZŠ
2018 – dosud
garant CŽV a U3V (Katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze)
2018 – dosud
garant akreditovaných vzdělávacích programů pro učitele a ved. pracovníky ZŠ a SŠ (např. Management školy, Kompetence učitelů a jejich rozvoj).
DALŠÍ ODBORNÉ AKTIVITY A ČLENSTVÍ V ORGÁNECH A RADÁCH
- člen vědecké rady Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove (2019-2023-2027)
- člen vědecké rady Filozofické fakulty Prešovskej univerzity v Prešove (2023-2027)
- člen vědecké rady Přírodovědecké fakulty Univerzity Hradec Králové (2023-2027)
- člen vědecké rady vysokoškolského ústavu Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně (2019-2023)
- předseda České andragogické společnosti (2008 – dosud)
- předseda vědecké rady Evropského institut pro smír, mediaci a rozhodčí řízení, o.p.s.
- posuzovatel projektů Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva Slovenskej republiky a Vedeckej grantovej agentúry Ministerstva školství, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akademie vied
- recenzent odborných textů časopisů Andragogická revue, Aula, Lifelong Learning – Celoživotní vzdělávání, The New Educational Review, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, Pedagogika, ProInflow
- člen přípravného výboru Národní rady pro vzdělávání, MŠMT ČR (2014–2015)
- člen Akademického sněmu Akademie věd České republiky jmenovaný Vládou ČR pro funkční období 2014–2018 (Usnesení vlády ČR č. 965 ze dne 24. 11. 2014)
- člen Vědecké rady Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (jmenován na období od 30. 4. 2015 do 30. 4. 2019)
- člen Oborové komise doktorského studia ve studijním programu Andragogika, studijní obor Andragogika; Pedagogická fakulta, Univerzita Konstantina Filozofa v Nitře (jmenován 10. 3. 2016)
- člen Oborové komise doktorského studia ve studijním programu Andragogika, studijní obor Andragogika; Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici (jmenován 10. 3. 2019)
- člen oborové rady st. programu Pedagogika, st. obor Andragogika, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (jmenován 10. 3. 2016)
- člen hodnoticích komisí Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství (oblasti vzdělávání Neučitelská pedagogika, Psychologie a Sociální práce, 2016–2023–2029)
- člen vědecké rady nakladatelství Portál a České andragogické společnosti
- člen redakční rady vědeckého časopisu Niepełnosprawność, Dyskursy pedagogiki specjalnej, teoretyczne i metodologiczne konteksty pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk (Poland)
- člen redakční rady vědeckého časopisu The New Educational Review
- člen redakční rady vědecko-odborného časopisu Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání (Institut celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně)
- člen redakční rady časopisu International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (The Association for the Development of Science, Engineering and Education, Serbia)
- člen výkonného výboru Centra pre edukáciu a výskum seniorov (Centre for Educational of Seniors and Research), Filozofická fakulta Prešovské univerzity v Prešově, Slovensko (2011 – dosud)
- předseda ediční rady edice Česká a slovenská andragogika vydávané Českou andragogickou společností (2008 – dosud)
- člen Adult Education – Theory, Experience, Prospects (2020-2024), Ukrajina
SPOLEČENSKÁ, ODBORNÁ A VĚDECKÁ OCENĚNÍ
- Cena Edvarda Beneše za sociologii, Město Sezimovo Ústí a Společnost E. Beneše (2000)
- Cena Města Úpice za rozvoj kultury (2005)
- Cena za rozvoj v oblasti vzdělávání – osobnost roku 2009, Asociace institucí manažerského vzdělávání (2009)
- London International Graduate School AWARDS 2010 v oblasti dalšího profesního vzdělávání v České republice (2010)
- Jednota tlumočníků a překladatelů: Cena slovník roku 2013 – Cena poroty za výkladový slovník za publikaci Andragogický slovník (Grada, 2012)
- Národní psychiatrická cena profesora Vladimíra Vondráčka za rok 2020 za nejlepší práci – monografii, kategorii věda a výzkum (vědecká rada Národní psychiatrické ceny Vladimíra Vondráčka, Psychiatrická klinika 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecná fakultní nemocnice, 2020)
GRANTOVÉ ÚKOLY A VĚDECKO-VÝZKUMNÁ ČINNOST (VÝBĚR):
- TA ČR (Éta, TL03000133): Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching (2020–2023), hl. řešitel.
- IRP, MŠMT ČR: Strategický přístup k managementu vzdělávání (2019–2020).
- MV ČR a Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT v Praze: Detekce radikalizace v kontextu ochrany obyvatelstva a měkkých cílů před násilnými incidenty (2020–2022). (identifikační číslo: VI20192022117).
- Rozvoj poradenských kompetencií študentov v štúdijnom odbore andragogika. Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (KEGA), projekt č. 015UMB-4/2019, období řešení 2019–2020, spoluřešitel.
- Podpora rozvoje oborově didaktických magisterských studijních programů. MŠMT (OP Výzkum, vývoj a vzdělávání), 2017–2021, reg. č.: CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362.
- Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce. Dílčí část PedF UK: Podpora rozvoje oborově didaktických magisterských studijních programů (reg. č.: CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362).
- Cultivating and forming regional traditions by the Visegrad Group teachers, University of Silesia in Katowice, Česká andragogická společnost (2014–2015), number 11430001.
- Grantová agentura České republiky: „Pojetí autority a její proměny v edukačním prostředí“. Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická, Katedra věd o výchově, období 2010 – 2012. Registr. číslo GA ČR: P407/10/0796, spoluřešitel.
- Lifelong Learning Programme Grundtvig Partnerships: “Participation, Identity, Integra-tion, Remembrance: European Puzzle II”, Česká andragogická společnost (2009–2011).
- Grantová agentura České republiky: „Andragogický model učení a vzdělávání dospělých založený na získávání a rozvoji klíčových kompetencí“. Univerzita Jana Amose Komenského Praha, období 2009 – 2011. Registr. číslo GA ČR: 406/09/1950, řešitel.
- Kvalita, relevance, efektivita, diverzifikace a otevřenost vysokého školství v ČR. Strategie vysokého školství do roku 2030, Individuální projekt národní pro oblast terciárního vzdělávání, výzkum, vývoje a inovací, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, období 2013–2015.
- Methods and Principles Applied in Designing the Structure and Content of Courses Supporting the Development of Economic Knowledge and Entrepreneurial Skills in Students of Non-economic Study Programmes of the 2nd Cycle of Higher Education Study. Fakulta podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Projekt KEGA č. 006EU-4/2013.
- Slovak Republic: Innovation in Professional Competencies of Teachers and Social Andragogues (VEGA MŠ – SAV No. 1/0244/08, Education Faculty of University Konstantin Filosof in Nitra.)
- Rozvoj kompetencí vojáka – leadera. Fakulta vojenského leadershipu, Univerzita obrany v Brně (Ministerstvo obrany, IK DZRO 6313, 2016–2019).
- Agentúra na podporu výskumu a vývoja SR: „Aplikácia modelu andragogického poradenstva v kontexte profesionalizácie učiteľstva – MAPUS“. Řešitelské pracoviště: Katedra andragogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Bánské Bystrici, Slovenská republika, reg. č. APVV-16-0573, období řešení 2017–2021, spoluřešitel.
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky: Zpracování Podkladové analýza k Implementačnímu plánu Strategie celoživotního učení a návrh metodiky a kritérií hodnocení plnění opatření uvedených v Implementačním plánu Strategie celoživotního učení. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, 2009, vedoucí řešitelského týmu.
- Programme European Commission, TEMPUS: „Distance education standards and accreditation system in Kazakhstan”, období 2007–2009, koordinátor mezinárodního evropského projektu.
STUDIJNÍ A PŘEDNÁŠKOVÉ POBYTY V ZAHRANIČÍ
- Inštitút edukológie a sociálnej práce, Filozofická fakulta, Prešovská univerzita v Prešově, SR (2008, 2010, 2014, 2021)
- Katedra sociálnej práce, Filozofická fakulta, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, SR (2014)
- Porta22 Barcelona Aktiva, Local Development Agency of the Barcelona Council, Department of the Barcelona Council: Lab22 – výzkumná laboratoř, Španělsko (2008)
- University of Zagreb; Croatian Academy of Science and Arts, Institute for the History and Philosophy of Science, Croatia (2008)
- Technische Universität Dresden, Spolková republika Německo (2008)
- University of International Business, Almaty; Karaganda State Technical University, Kazakhstan (2008 a 2009)
- Katedra andragogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislavě (2009, 2010, 2013, 2014)
- Chrzescijanska Akademia Theologiczna, Wydział Pedagogiczny a Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Poland (2011, 2013, 2018)
- Katedra andragogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici (2016, 2018)
- University of Helsinky, Finland (2017)
- Austrálie (University of Sydney, Macquarie University, 2019, 2022)
- Polsko (University of Warsaw, Pedagogical University of Cracow, 2015, 2017, 2018)
PŘEHLED PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI (2010 – 2023, výběr publikací)
VETEŠKA, J. & J. KŘÍŽ (eds.). Adult Education 2022 – Balance in the Context of Strategic Changes: Proceedings of the 12th International Adult Education Conference (IAEC 2022): 22nd and 23rd November 2022, Prague, Czech Republic. Prague: Czech Andragogy Society, 2023. 268 s. ISBN 978-80-908330-4-3.
VETEŠKA, J., SVOBODOVÁ, Z. & M. TURECKIOVÁ.Úvod do školského managementu. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022. 124 s. ISBN 978-80-7603-348-1.
KURSCH M. & J. VETEŠKA. Co-teaching: Advantages and Disadvantages. In SZAROTA, Z., WOJCIECHOWSKA, Z. (eds.). Learning never ends... Spaces of Adult Education: Central and Eastern European Perspectives. Warsaw: Faculty of Education at the University of Warsaw, 2021, 93-107. ISBN 978-83-235-5397-7. https://doi.org/10.31338/-uw.9788323552062
VOSTRÝ, M., VETEŠKA, J. et al. Kognitivní rehabilitace seniorů: psychosociální a edukační souvislosti. Praha: Grada, 2021. 173 s. ISBN 978-80-271-2866-2.
MATOUŠ, Z., PAULOVČÁKOVÁ, L. & J. VETEŠKA. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: Česká andragogická společnost, 2021. 180 s. ISBN 978-80-907809-3-4.
VETEŠKA, J. & S. FISCHER. Psychologie kriminálního chování: Vybrané otázky etiologie, andragogické intervence a resocializace. Praha: Grada, 2020. 208 s. ISBN 978-80-271-0731-5.
VETEŠKA, J. (ed.) Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu = Adult Education 2019 – in the context of professional development and social capital. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 379 s. ISBN 978-80-906894-8-0.
VETEŠKA, J. & M. TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 180 s. ISBN 978-80-907809-1-0.
KURSCH, M. & J. VETEŠKA. Research on the use of talent management, depending on the size and form of organizations. In 6th SWS International Scientific Conferences on Social Sciences 2019. Conference Proceedings, Albena, Bulgaria, 2019, vol. 6, Issue 2, pp. 715-722. ISBN 978-619-7408-92-8. ISSN 2682-9959. DOI: 10.5593/SWS.ISCSS.2019.2.
VETEŠKA, J. & L. PAULOVČÁKOVÁ. Management and Marketing of Educational Institutions. Karlsruhe: Ste-Com, 2018. 81 p. ISBN 978-3-945862-24-7.
VETEŠKA, J. a kol. Kompetence studentů a absolventů škol – teoretická východiska a příklady dobré praxe. Praha: Česká andragogická společnost, 2017. 179 s. ISBN 978-80-906894-0-4.
VETEŠKA, J. Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2017. 136 s. ISBN 978-80-7561-073-7.
VETEŠKA, J. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. 2. doplň. a rozš. vyd. Praha: Česká andragogická společnost, 2017. 176 s. ISBN 978-80-905460-7-3.
VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
PRŮCHA, J. & J. VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.
VETEŠKA, J. Proměny školního vzdělávání v biodromálním kontextu. Praha: Verlag Dashöfer, 2011. 180 s. ISBN 978-80-86897-39-4.